Tack för det här läsåret!

Tack och lov var vädergudarna med oss idag! Skolavslutningen startade traditionsenligt med sång och tal på skolgården. Efter detta fortsatte vi i klassrummet där eleverna fick sina läsårsintyg och sommarläxa. Förutom att njuta av ledigheten, leka, äta mycket glass och bada så önskar jag att alla elever fortsätter att läsa under sommaren. All läsning är tillåten =) Mjölkförpackningar, skyltar, recept, böcker, tidningar, reklamblad… För varje sida de läser får eleverna dra ett streck på vykortet i kuvertet, vem kommer längst på bilden; jag eller era barn? =)

FullSizeRender 4

Jag vill även att barnen skickar en elektronisk bokrecension till mig via sidan www.jagharläst.se, sidan går att nå via mobil, iPad eller dator. Målet är att jag får minst ett mail från varje elev. Jag kommer bli så glad varje gång det plingar till och jag får ett mail i sommar!

Årets prestation

Varje år delar vi ut en bok i present för Årets prestation och i år gick priset till Arda:

Motivering:

Du har kämpat hela året med ett leende på läpparna

detta har fått läsningen att klarna.

Nu när du äntligen läskoden knäckt

är hela bokvärlden utsträckt.

När du nu läsa kan

blir du snart världsvan.

Du har inte bara lärt dig läsa

utan du har även haft matematik under din näsa.

Du är en härligt glad kille

och ett riktigt mattesnille.

Grattis Arda! Jag är så stolt över dina framsteg.

Nästa läsår

Nästa läsår startar måndag 21/8 kl. 9.00 i klassrummet, vi är kvar i samma klassrum. Jag kommer fortsätta vara klasslärare och Zubair kommer vara klassresurs. Kristina kommer vara resurs i fyran men ni kommer fortsätta träffa henne på fritids.

Eleverna kommer att möta några nya lärare nästa läsår:

Ingela- textilslöjd

Maria- trä- och metallslöjd

Daniel- musik

Dina- engelska och bild

Viktiga datum:

25/8 är det Visättraskolans dag kl. 9.50-15.30 och då kommer vi fira läsårsstarten med massa skoj och Sean Banan på besök. Mer info kommer när det närmar sig.

5/9 kl. 18.00-19.00 Föräldramöte

12/9 och 14/9 Utvecklingssamtal

 

Återigen stort tack för det här läsåret och tack för ett strålande samarbete!

Glad sommar!
Rebecka

 

 

Kommentera

